ZAWIADOMIENIE o naborze wniosków o udzielenie dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych
na terenie Gminy Radłów w 2018 roku
ZAWIADOMIENIE
o naborze wniosków o udzielenie dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych
na terenie Gminy Radłów w 2018 roku
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił konkursowy nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego.
W ramach konkursu Gmina Radłów może ubiegać się o środki finansowe na: demontaż, zbieranie, transport, unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest dla inwestycji realizowanych na nieruchomościach będących własnością: osób fizycznych, kościołów, rolników, małych i średnich przedsiębiorców.
Kwota dofinansowania:
- do 85% - dotacja ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Opolu;
- minimum 15% - wkład własny
Właściciel nieruchomości pokrywa wydatki związane zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego !!!
Planowany termin realizacji zadania od 09 lipca – 12 października 2018 r.
W związku z powyższym ogłaszam wstępny nabór wniosków o udzielenie dotacji na zadanie polegające na unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Radłów.
Wnioski należy składać w terminie do dnia 05 kwietnia 2018r. w Urzędzie Gminy Radłów na formularzu, który można pobrać w tut. urzędzie (pok. 7, I piętro) lub ze strony internetowej.
Wnioski złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089).
- data wpływu do Urzędu Gminy Radłów kompletnego wniosku.
Dotacja będzie udzielana w formie bezgotówkowej, tj. poprzez sfinansowanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest.
Właściciel nieruchomości zobowiązuje się pokryć min. 15 % kosztów całości zadania wynikającego z umowy, która zostanie z nim zawarta i dokonać zaliczkowo wpłaty wskazanej kwoty na konto Gminy Radłów przed terminem realizacji zadania na nieruchomości.
W przypadku wniosku złożonego przez przedsiębiorcę, koniecznym jest załączenie stosownej informacji o otrzymanej lub nie otrzymanej pomocy publicznej.
UWAGA !!!
Program realizowany będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Radłów o dofinansowanie zadania z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
W przypadku, gdy wniosek Gminy nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Radłów, 46 – 331 Radłów ul. Oleska 3, pokój nr 7, tel. 34 35 99 005 wew. 23.
Wójt Gminy Radłów
Włodzimierz Kierat